مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

دوازده امام در روایت حضرت زهرا(سلام الله علیها)

روایت پیامبر و حضرت زهرا

دوازده امام(علیهم السلام) در صحیفه فاطمه(سلام الله علیها)
مطالب صحیفه حضرت زهرا(سلام الله علیه) جزء اسرار الهی بوده فقط در اختیار اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه و آله) قرار داشت. اما برخی اصحاب همچون جابربن عبداللّه انصاری با اجازه حضرت فاطمه(سلام الله علیها) از برخی مطالب کلی و یا موردی آن تا حدودی اطلاع پیدا کرده بود.
جابر نقل می کند: «خدمت حضرت زهرا(سلام الله علیها) رسیدم و صحیفه ای نورانی دیدم. پرسیدم: این چه کتابی است؟
فرمود: «هَذَا اللَّوحُ أَهدَاهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الَی رَسُولِهِ فِیه اِسمُ أبِی وَ اسمُ بَعلِی وَاسمُ ابنَیَّ وَ أَسمَاءُ الأَوصِیاءِ مِن وُلدِی فَأَعطَانِیهِ أَبِی لِیَسُرَّنِی بِذلِک؛این لوح و کتاب را خداوند به پیامبرش(صلی الله علیه و آله) اهدا کرد که در آن نام پدرم و شوهرم و اسم دو پسرم و اسامی جانشینان پیامبر(ص) از فرزندان من می باشد. رسول خدا(صلی الله علیه و آله) آن را به من عطا فرمود تا به وسیله آن خوشحالم کند.»

جابر گفت: دوازده نامی که در این کتاب است، چه کسانی می باشند؟
فرمود: «هذه أسماء الأوصیاء أوّلهم ابن عمّی و أحد عشر من ولدی آخرهم القائم؛اینها نامهای جانشینان پیامبرند. اول آنها پسر عمویم(علی) و یازده نفر دیگر از نسل من هستند که آخرین آنها قائم (آل محمد(صلی الله علیه و آله)) است.»
جابر می گوید: درست دقت کردم دیدم نام محمد در سه جا و نام علی در چهار مورد ثبت شده است.»(۱)

در روایت دیگر آمده که: «فیها أسماء الأئمّه من ولدی؛(۲) در این صحیفه اسامی امامان از فرزندان من می باشد.»
در روایت سومی، حضرت زهرا(س) می فرماید: از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) شنیدم که فرمود:
«عَلِیٌّ خَیرُ مَن أُخَلِّفُهُ فِیکُم وَ هُو الاِمامُ وَ الخَلِیفَهُ بَعدِی وَ سِبطایَ وَ تِسعَهٌ مِن صُلب الحُسَینِ أَئِمَّهٌ أبرَار لَئِنِ اتَّبَعتُمُوهُم وَجَدتُمُوهُم هادِین مَهدِیِّینَ وَ لَئِن خَالَفتُمُوهُم لَیَکُونُ الاختِلافُ فِیکُم اِلَی یَوم القِیامَه؛(۳)
علی بهترین کسی است که او را جانشین خود در میان شما قرار می دهم. علی(علیه السلام) امام و خلیفه بعد از من است و دو فرزندم (حسن و حسین(علیهما السلام) و نه نفر از فرزندان حسین(علیه السلام) پیشوایان و امامان پاک و نیک اند که اگر از آنها پیروی کنید، آنان را هدایتگر و هدایت شده می یابید و اگر آنان را مخالفت کنید، تا روز قیامت (بلای تفرقه و) اختلاف در میان شما حاکم خواهد شد.»

پ ن:
۱)کمال الدین وتمام النعمه ج۱ باب ۲۸ باب ذکر النص على القائم علیه السلام فی اللوح،بحارالانوار، ج ۳۶، ص ۱۹۴؛فرهنگ سخنان فاطمه زهرا(س)، ص ۱۵۹.
۲)همان
۳) بخشی از خطبه روز غدیر پیامبر (صلی الله علیه و آله) است،بحارالانوار، ج ۳۶، ص ۳۵۳، ح ۲۲۴.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.