مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

امکان عمر طولانی

گلچینی از سخنان امام خامنه ای پیرامون امام عصر(عج)یکی از شبهاتی که در مورد حضرت مهدی(علیه السلام) مطرح میشود این است که ، مگر انسان به چه اندازه میتواند عمر کند ، آیا عمر طولانی امکان دارد ؟ امروزه انسانها عمرهای کوتاهی دارند وبه صد سال عمرهایشان نمی رسد چطور حضرت مهدی (ع) تا الان زنده است و عمر کرده است ؟

قبلا این مساله را مطرح کرده ایم وگفتیم که ، طول عمر از نظر پزشکی هم ثابت شده است وامکان عمرهای طولانی افراد وجود دارد . نه فقط در انسان، بلکه در سایر موجودات زنده مانند نباتات و حیوانات نیز افرادی دیده شده که از سایر انواع خود عمرهای طولانی تری پیدا کرده‌اند. مثلاً در کالفرنیا درخت کاجی است به طول سیصد قدم که محیط آن سی قدم می‌باشد و عمرش شش هزار سال است و یا ماهی هائی در اقیانوس اطلس در شمال اروپا دیده شده که عمر آنها را سه ملیون سال برآورد کرده‌اند و مارهائی که عمر چند هزار ساله دارند.(۱)

وجود افراد استثنائی نشان می‌دهد که برای عمر افراد، حد و مرزی که تخلّف ناپذیر باشد وجود ندارد، درست است که اکثر انسان‌ها قبل از صد سالگی می‌میرند، ولی مأنوس بودن ما به این مقدار از عمر دلیل نمی‌شود که تجاوز از صد سال امکان ندارد زیرا افراد زیادی دیده شده که صد سال بیشتر زندگی کرده‌اند.

وجود انسان‌های صد وپنجاه ساله و صد و هشتاد ساله و دویست ساله که حتی در عصر خودمان گه و گاه یافت می‌شوند دلیل روشنی است بر اینکه عمر انسان حدّ و مرزی ندارد، زیرا فرق نمی‌کند که انسان دویست سال زندگی کند یا دو هزار سال هر دو نامأنوس و غیر متعارف است.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

  1. نوید أمن و أمان.

منبع : کتاب دوازده گفتار درباره دوازدهمین حجت خدا ، مولف : حسین اوسطی ، ص ۱۸۴

اشتراک گذاری
2 دیدگاه ها
  1. davood می گوید

    با عنوانی که نوشتی من فکر کردم الان لیست جانوران و حیوانات رو اوردین..اینکه…..عجباااا

    1. montazer می گوید

      عنوانها برای جذابیت انتخاب میشن. نمیخواییم توجیه کنیم ولی عنوانی که انتخاب شده در یک پاراگراف چند تمونه از اون بود و اصل سایت ما در باره مهدویت هست و طبیعیه ک همه موضوعاتمون ارتباط با مهدویت داشته باشه.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.